Hartai Claudia - Hálózatépítés tartalomgyártással

A hálózatépítés új arca

A hálózatépítés új arca

Az egyiknek sikerül, a másiknak nem. Mitől jó egy értékesítő?

10 szempont, amiket érdemes szem előtt tartani, ha a sikeresek közé szeretnél tartozni. 

2022. augusztus 15. - claudiahartai

dane-deaner-ij1lw8iniy8-unsplash.jpg

Amikor telefonos értékesítőként dolgoztam az első munkahelyemen 19 évesen, akkor a nálam sokkal tapasztaltabbak csodálkozva néztek, hogyan lehetnek kimagasló eredményeim ennyire gyorsan, ennyire tapasztalatlanul. Ugyan úgy megkaptam a scriptet (marketingeseknél/értékesítőknél gyakran előforduló konkrét sablon szöveg, amit szóról szóra használniuk kell, hogy az értékesítés “sikeres” legyen), amit ők is használtak, ugyan azokkal az esélyekkel indultam minden nap, mint ők, valahogy mégis sokkal jobban teljesítettem. 

A munkám első néhány hetében igyekeztem beilleszkedni, és megtanulni, hogy milyen feladataim vannak. Alázatos voltam, és igyekeztem minden tudást magamba szívni, amit mondtak, éppen ezért tartottam magam a megadott szöveghez, és a megírt értékesítési folyamathoz is. Közben éreztem, hogy ez rém idegen nekem. Én nem ilyen vagyok, nem használok ilyen mondatokat, és egyébként sem érdekelne, ha nekem ezt mondaná valaki a telefonban. Ugyanakkor nem volt merszem megjegyezni ezt senkinek, mert ott így dolgozott mindenki. Aki “profi”, annak már a puska sem kell, mert fejből mondja ugyan azt, amit én még olvastam. 

 Nem telt el sok idő, maximum egy hónap, mire végérvényesen megérett bennem a gondolat, hogy ezt én így nem akarom csinálni, de mivel egy jó nevű bankról volt szó, nem is akartam másik munkahelyet keresni. Ott akartam kihozni magamból a maximumot.

Otthon leültem a kapott szöveg fölé, és elkezdtem fejben összerakni, hogyan tudom a saját stílusomra alakítani. Hogyan lesz ez a tartalom lehengerlő, és igazán érdekes? 

Emlékszem, hogy először csak nagyon halkan kezdtem el a saját szövegem használni az irodában. Nehogy meghallják, hogy nem azt csinálom, amit ők mondtak. Aztán egyre bátrabb lettem, amikor meglepő módon nem küldtek el a fenébe, hanem időpontot egyeztettünk szerződéskötésre. Amikor már a harmadik időpontot rögzítettem egy délelőtt, akkor a főnököm furcsálló pillantásokat vetett rám, de megdicsért. Ez adott egy akkora lökést, amivel tudtam, hogy jó az irány, de még mindig nem szóltam semmit az általuk mindenféle marketing specialistával megíratott, kérdőív hegyek alapján összeállított script gyökeres módosításáról.

Hiszen ki vagyok én, hogy egy profi rendszerbe belenyúljak? 

A módszerem azonban nem tudtam sokáig titkolni, mert egyre többeknek feltűnt, hogy mennyire jól és könnyedén hozom az eredményeket. Senki nem értette, hiszen elvileg mindenkinek ugyan azon elv és szöveg alapján kellett dolgozni, hogy lehet, hogy nekem mégis jobban ment? 

Mikor rákérdeztek, hogy csinálom, úgy döntöttem, hogy elég eredmény van már a hátam mögött ahhoz, hogy bevalljam a “bűnöm”. 

Ez volt életem első munkahelye, első értékesítési területe, és első olyan momentuma, ami egy életre megváltoztatta a hozzáállásom az elvárásokat, és megfelelést illetően. Ez volt az az időszak, aminek a későbbi, folyamatos sikereimet köszönhetem, és itt tanultam meg, hogyan tudom továbbadni másoknak az eredményes értékesítés mögött álló alapokat. 

Nézzük mik azok a tényezők, amiket szem előtt kell tartanod:

  1. Ha nem érzed magadénak a folyamatot, a rendszert, a módszert, a szöveget, bármit, akkor kezdj el azon gondolkodni, hogyan tudod a saját stílusodra hangolni. 
  2. Tesztelj, mert nem biztos, hogy az első verzió lesz a legjobb, vagy leghatékonyabb. 
  3. Adj időt magadnak és ne azonnal várd az eredményt. 
  4. Muszáj vagy önállónak lenni. A legtöbb helyen megkapod a sablont és az alapján kell dolgozni. Nem fejlesztenek, nem tanítanak. Az értékesítési tréningek 98%-a a mai napig steril környezetben zajlik és olyanok állítják össze, vagy tartják meg, akik valódi ügyféllel igen kevés alaklommal találták szembe magukat. Fejleszd magad, keresd a képzési lehetőségeket, járj kurzusokra, vedd igénybe külső mentorok segítségét. 
  5. Ne érdekeljen, hogy mit szólnak mások, és ne hagyd, hogy rád erőltessék az ő elképzeléseiket. Ha az értékesítésből élsz, akkor bizony úgy kell dolgoznod benne, hogy élvezd, higgy abban amit értékesítesz, és csináld szenvedéllyel. Ezek kizárólag akkor állnak össze, ha magadénak érzed az egész folyamatot. 
  6. Ne másolj. Ami másnak működik, nem biztos, hogy neked is fog. Inspirálódj belőle, és alakítsd a saját stílusodra. 
  7. Ne félj szembemenni az elvárttal, és a megszokottal. Ez lehet a sikered egyik legnagyobb generátora. 
  8. Nézd meg magad kívülről. Ha ismeretlenként tekintesz az oldaladra, posztjaidra, szövegedre, videóidra, akkor te vásárolnál magadtól? Elhinnéd magadnak, hogy életed lehetősége áll az ajtóban? Adnál egy esélyt magadnak, hogy részletesen beszéljen valamiről? Légy rendkívül kritikus magaddal szemben. 
  9. Elképzelhető, hogy sokan fognak szembeszállni veled. Ez lesz a módszered mércéje. Ha szívvel, lélekkel kiállsz az általad elkészített folyamat /szöveg mellett, akkor átment a vizsgán. Ha közben azt érzed, hogy meginogtál, nem biztos, hogy valójában tökéletes lett.
  10. Mindig az elveid mellett kötelezd el magad. Abban a pillanatban vesztettél, ahogy megjelenik benned a bizonytalanság, a kétség, a hiteltelenség érzése. 

 

img_9893.JPG

Lassan 20 éve dolgozom értékesítési területeken. Ebből több mint 10 évet pénzügyi területen töltöttem, ahol az emberekkel való kommunikáció, a hétköznapok szerves része volt. A saját vállalkozásom pedig egy olyan megosztó területen építettem fel, mint az MLM.

Mára egy 170 főből álló, 17 országot lefedő csapatot vezetek, és a közösségi oldalakon a hozzáállásomnak, és a fenti 10 tényezőnek köszönhetően pozitív hírnévre tettem szert. Ez lássuk be, hogy a hálózatépítés világában az egyik legnagyobb eredmény. Miért mondom el mindezt így zárásként? 

A hálózatépítés, az MLM világa semmiben nem különbözik egy nagy múltú, globálisan működő, multinacionális cég értékesítési rendszerétől. 

A benne dolgozó csapatok, igyekeznek ugyan úgy egy sablont adni az új csatlakozóknak, ami alapján nagyrészük évekkel ezelőtt sikeres lett. Csakhogy sem a mentorok, sem a mentorálltak nem ismerik, és használják a fentebb részletezett 10 dolgot. Nincs meg bennük a kellő rugalmasság, és szabadság ahhoz, hogy változtassanak, hogy másképp kommunikáljanak. Elfelejtik, hogy a piac folyamatosan változik, és a 10-20 éves trendek, a közösségi média hatása miatt már maximum 1-2 évessé alakultak. Ezért is láthattok a közösségi oldalakon annyi sablon posztot, sablon embert. 

A hálózatépítés, és a klasszikus értékesítés semmiben nem tér el egymástól. Eladhatsz terméket vagy saját magad. De ha elfelejted, hogy mindenki máshonnan indul, mindenkinek más lesz a nézőpontja, mindnekinek más a stílusa, akkor könnyen beleeshetsz abba a hibába, hogy mész a tömeg után mint a birka, és össze vissza kapkodod a fejed, hogy most akkor melyik “szabályt” kövesd. Segítek! Egyiket se! Alakítsd ki a saját szabályaid, a saját elveid, és hitrendszered mellett. Ha te abban hiszel, hogy a termékértékesítés működik, akkor dolgozz azzal. Ha pont a ellenkezője ami számodra közel áll, akkor arról kommunikálj. Nincs jó vagy rossz kommunikáció, csak az amiben hiszel.

Az értékesítésben nincsenek, és nem is lehetnek szabályok. Te kellesz hozzá, és az a mentalitás, amivel önállóan kialakítod a saját, legjobban hozzád passzoló módszert. Ekkor lesz egyedül olyan hatásod másokra, amivel igazi eredményeket leszel képes elérni. 

Ez a tény dönti el, hogy ki lesz sikeres, és ki nem. 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://claudiahartai.blog.hu/api/trackback/id/tr2117908405

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása