Hartai Claudia - Hálózatépítés tartalomgyártással

A hálózatépítés új arca

A hálózatépítés új arca

Online MLM munkák veszélyei. Mire figyelj, ha megbízható céget keresel.

2020. április 01. - claudiahartai

6849888f-1b38-435f-897d-bb869f8a217c.JPG

Számos online munka / üzlet mutatta már meg magát a piacon, és a kialakult helyzetre való tekintettel egyre több lesz. Ezért hoztam nektek néhány tippet, amit mindenképp ellenőrizz le, mielőtt igent mondasz bármelyikre. 

Négy éve kezdtem el online építeni a vállalkozásom, ami egy MLM cég partnere lett. Amikor meghallottam ezt a szót, azonnal rosszul lettem. Soha nem hittem az ilyen cégekben, ellenszenves volt minden, aki és ami ehhez kapcsolódott. 

Soha, semmilyen körülmények között nem engedtem be semmilyen információt, mert folyamatosan ezek a mondatok jártak a fejemben: 

“Ez is be akar szervezni.”

“Mit akar már megint rámsózni?!”

“Soha az életben nem rázom le!”

“Egy nagy kamu az egész.”

“Sosem járatnám le magam azzal, hogy egy ilyen munkám legyen.” - és még sorolhatnám. Nyilván nektek is ismerősek.

5750c6cd-ff21-47f8-abfc-4d1d3de0b1a6.JPG

Na de akkor mit keresek most egy ilyen cégben, sikeres vezetőként? Megvették a lelkem? Mondhatnám, hogy igen, de nem is a lelkem, inkább az eszem. Ugyanis egyetlen ok miatt csatlakoztam, az pedig a pénz volt. Egyszerűen több pénzt akartam keresni, ami alkalmazottként, fix fizetés mellett nem volt kivitelezhető rövid távon. 8 órás főállás, és az egyetem utolsó éve mellett nehezen találtam volna egy harmadik, mindenhez (IS) illeszkedő állást.

Viszont az előítéleteim, a sztereotípiák, és a veszélyek végig ott lebegtek előttem, így elmondom nektek, hogy miket néztem meg alaposan, mielőtt csatlakoztam.

 

  1. Mióta van a cég a piacon? 

MLM cégek, online lehetőségek jönnek és mennek a piacon. Halom számra érkeznek a jobbnál, jobb ajánlatokkal, jobb esetben termékekkel. Viszont, amilyen gyorsan jön, olyan gyorsan el is tűnik. Így csak és kizárólag olyan cég jöhetett szóba, ami legalább 20-30 éve működik, és a piacon van. Ez a szűrő pillanatok alatt leredukálja a lehetőségek számát. 

 

  1. Milyen tulajdonban van a cég? 

Ez azért fontos, mert ha megnézitek a mostani tőzsdei híreket, akkor többször láthatjátok, az alábbi szavakat: összeomlás, zuhanás, óriási esés, mélyrepülés. Ezek nem pozitív tartalmat rejtenek maguk mögött. Sokan azzal turnéznak, hogy ők a tőzsdére vitték a cégüket. Ami egyrészt klassz, mert nagyon sok tényezőnek kell megfelelni ahhoz, hogy valaki tőzsdei szereplő legyen. DE! Ezáltal a gazdasági, piaci, kereskedelmi, időjárási, stb. események hatással vannak a részvények értékére, és így a cég értékére is. Abban az esetben, ha a cég részvényei leesnek, és alacsonyabbak lesznek, mint a kiindulási ár, úgy a cég elveszítheti a fizetőképességét, és lehet neked bármekkora üzleted annál a cégnél, ha nem fizetnek ki, akkor sok évi munkád bukhatod el. A tőzsdei jelenlét ezeknél a cégeknél nem biztos, hogy előny.

 

  1. Van-e bármilyen kézzelfogható terméke? 

Nagyon fontos, hogy az MLM cégek és a “pilóta játékok” közt különbséget tudjunk tenni. Míg az MLM cég egy legálisan működő, nyilvántartásba vett szervezet, addig a pilóta játék illegális, és büntetendő. Az eddigi tapasztalatok alapján elmondható, hogy az egyik legszembetűnőbb különbség a kettő között, az a fizikálisan megfogható termék. Nem csak képen! A legtöbb “lehúzás” azoknál a cégeknél volt, ahol szolgáltatásért cserébe kértek pénzt. Hamis ígéretekkel “szerveztek be” embereket. Ezek az emberek sosem kaptak semmi kézzelfogható terméket. Annál nagyobb haszonnal kecsegtető ajánlatokat viszont annál inkább. 

f09a279a-2830-4c6e-8501-20684a27be8d.JPG

  1. Kell-e “regisztrációs díjat”, “tagdíjat” fizetni? 

Ez nálam kiveri a biztosítékot. A regisztrációs díjak, tagdíjak arról jellemzőek, hogy NEM KAPSZ ÉRTE SEMMIT, csak egy “szolgáltatást”. Vannak olyan helyek, ahol ezeket havonta kell fizetned, és vannak olyanok, ahol egyszer, amikor belépsz. Bármilyen online munkába is kezdesz, ezt mindenképp kérdezd meg. A befektetés és a fent említett díjak nem ugyan azok. Erről a későbbiekben még írni fogok.

 

  1. Van-e kötelező havi vásárlás? 

Ne legyen!!!! Soha nem tudhatod, hogy milyen élethelyzetbe kerülsz. Sosem tudhatod, hogy lesz e olyan hónap az életedben, amikor épp nem ez lesz az első a fizetendő tételek közt. Ne írj alá semmilyen szerződést olyan cégnél, ami bármilyen anyagi kötelezettségre kér vállalást. 

 

  1. Elveszítheted-e az elért szinteket?

Ez ugyan így kardinális kérdés volt számomra. Ha egyszer teljesítettem valamit, és komolyan veszem a saját vállakozások, akkor fel sem merül, hogy ne akarjam kihozni belőle a maximumot. Viszont bármilyen váratlan esemény bekövetkezhet az életemben (baleset, betegség, stb.), így ha egy stabil bevételi forrást szeretnék felépíteni, akkor ez a kockázati tényező sem lehet benne a rendszerben, semmilyen körülmények között. 

 

  1. Van-e bármilyen rendszer, ami bizonyítottan működőképes? 

Nézd meg, hogy az adott személy milyen csapattal dolgozik? Van-e mentorálás a csapatban, kapsz-e elegendő segítséget, hogy megtanuld a szakmát. Milyen gyakran van konzultáció? Milyen képzések vannak, és milyen rendszerességgel? A csapat, ahová csatlakozni készülsz, mit ért el eddig? Nézd meg ki a vezető, és beszélj vele. Sokan frissen csatlakoznak a vállalthoz, így náluk még nem biztos, hogy azt az eredményt fogod látni, amit egyébként 1-2 év múlva el lehet érni. Ez egy új szakma, egy új vállakozás. Ha körmös vagy, vagy kávézót nyitsz, ott sem várható el, hogy a 0. naptól kezdve milliókat keress. Itt sincs ez másképp. Ezért menj el addig a vezetőig, aki már évek óta az adott üzletben van. Ha megbízható a csapat, és a rendszer, nagyon gyorsan tudsz ilyen személlyel beszélni, mert lehetőséget kapsz rá. 

d982bdc6-d85b-436b-a0e4-f0382d31ad02.JPG

  1. Hogyan kell a terméket megmutatni?

Itt egész pontosan arra gondolok, hogy sablon képekkel kell-e megszórnod a közösségi oldalaid? Az emberek utálják a reklámot. Gyűlölik az ugyanolyan tartalmat, aminek semmi más célja nincs, mint, hogy eladjon valamit. Manapság a nyomulós, erőszakos, unalmas, termékekkel házaló posztok és oldalak ideje lejárt. Ne dőlj be neki. Nincs olyan üzlet, ahol csak néhány poszt kirakása után milliókat fogsz keresni. 

 

  1. Mennyire szívesen válaszolnak neked az összes létező kérdésedre?

Ha azt tapasztalod, hogy nem nyitottak a kérdéseidre, hogy nem szívesen válaszolnak, felületesek, akkor NE csatlakozz. Minden kérdésedre választ kell kapnod, hiszen, csak így fogod tudni azt, hogy jó helyre csatlakozol.

 

  1. Legyen befektetés! (Ez egy nagyon érzékeny téma!)

Ha egy normális vállalkozást akarsz létrehozni, akkor eszedbe sem jut, hogy ingyen kapsz bármit. Ismersz olyan vállalkozót, aki semmit nem fektetett be? Neked mennyire lenne hiteles az a személy, aki maga sem ismeri vagy használja a  cég termékeit? Te mennyire szívesen bíznád magad egy olyan cégre és mentorra, ahol boldog, boldogtalan dolgozhat, és ehhez semmilyen hitelesség nem társul? 

Számomra a komoly cég azt jelenti, hogy elvárja, hogy az őt képviselő emberek hitelesek legyenek. 

Ha nulla befektetéssel ígérnek százezres fizetést, az legyen gyanús.

 

+1. Legyen nyilvános az cég üzletpolitikája. Kérd el, olvasd végig, jelöld ki a kérdéses, nem érthető részeket, és aztán egyeztesd ezeket azzal, akihez csatlakozni akarsz, és az ő vezetőjével. 

 

Rengeteg lehetőség van a piacon. Itt az idő cselekedni, arra és úgy használni ezeket a cégeket, ahogy kell. Adj értéket az embereknek, ne két nap alatt akarj milliomos lenni, és ne legyél 1000 Ft-os haszonért "házaló ügynök".

Ezek a rendszerek nem rosszak, nem átverősek, nem lehúzásról szólnak, egyszerűen csak nem ismerjük a részleteket. Légy nyitott, kezdj bele bátran új dolgokba, mert nagyon jó vállakozási forma, ami kis befektetéssel elindítható. 

A bejegyzés trackback címe:

https://claudiahartai.blog.hu/api/trackback/id/tr1215581294

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása