Hartai Claudia - Hálózatépítés tartalomgyártással

A hálózatépítés új arca

A hálózatépítés új arca

Stresszes vagy és kimerült? Ezt a 3 dolgot építsd be a mindennapjaidba.

2019. július 30. - claudiahartai

70f09695-6429-43ba-b943-2b4b15d927fa_masolat.JPG

Mióta itthonról dolgozom, sokszor előfordult velem, hogy fáradt és enervált voltam. Milyen érdekes, hogy amíg alkalmazottként és vállakozóként is dolgoztam, addig folyamatosan azt gondoltam, hogy majd milyen szuper energikus és kipihent leszek, ha már nem kell bejárnom a főállásomba. 

Azt hiszem beleestem a “hirtelen a magam főnöke vagyok juhuu” szindrómába. Ez fárasztóbb volt, mint amikor ledolgoztam 8 órát, majd elmentem az egyetemre és este 16:00-tól 20:00-ig tanultam, aztán haza, ahol még bő 2 órát a vállakozásommal foglalkoztam.

Oké, felismertem, hogy ez így nem mehet tovább. De akkor mit csináljak, ami működik? Próbáltam többet aludni, próbáltam több vizet vagy több kávét inni, de azt vettem észre, hogy egyáltalán nem segített, vagy legalábbis nem volt akkora hatása, mint amekkorát vártam tőle. 

Igyekeztem mindenféle rendszert kitalálni, kihívásokat csinálni magamnak, de a kanapé, a túlzott “szabadság” és a semmittevés csak mélyebbre rántott. Feszült lettem, mert fáradt voltam reggel, és nem volt kedvem felkelni. Aztán a késői kelésből eredően a délelőtt a pakolással, evéssel, főzéssel telt, ami továbbra is frusztrált, mert tudtam, nem ezt kellene csinálnom. Aztán az ebéd utáni kaja kóma térített el a célomtól, így délután 16:00 lett, mire leültem dolgozni, max 2 órát, mert aztán már program van. Esélytelen volt, hogy kirántsam magam. Egészen addig, amíg úgy nem döntöttem, hogy elég volt!

Mivel korábban, amikor alkalmazott voltam, nem tapasztalatam ilyet, ezért elkezdtem átgondolni a különbségeket, és megnézni mindazt, hogy akkor mit és miért csináltam. Hogy a fenébe voltam milliószor nyugodtabb, kiegyensúlyozottabb, és eredményesebb úgy, hogy 3 dolgot csináltam egyszerre?? 

Leírtam az akkori időbeosztásom. Megnéztem az akkori szokásaim, és felfedeztem 3 dolgot, amit anno, szinte minden nap megcsináltam. Ezeket átültettem az új életembe, és a vállakozói léthez igazítottam őket, így alkottam meg azt a 3 dolgot, amit erőn felül igyekszem minden napomba beletenni. 

 

Íme az én 3 alap szokásom, hogy ne legyek enervált, ne legyek frusztrál, és ez elvezessen a nagyobb hatékonysághoz!

  1. Mozogj minden reggel.

A mozgás hosszú, hosszú évekig nem tartozott a napi tevékenységeim közé. Lusta voltam, és nem volt szükségem rá (gondoltam az akkori fejemmel), hiszen jó alakom volt. Ahogy idősebb lettem, azt vettem észre, hogy a gasztronómia iránti szenvedélyem egyre erősebb lesz, és nem a fine dining vonalon, hanem a nagyadagos, magyaros, zsíros ételek világában. Imádtam enni, és ez a mai napig nem változott. De a lényeg, hogy a korom előrehaladtával elkezdtem a megevett kalóriákat kevésbé égetni, így az alakom már nem volt alanyi jogon olyan tökéletes. Ahogy megismertem a férjem, úgy épült be az életembe a mozgás is. Ez 9 éve volt, és azóta is folyamatos küzdelem számomra, az evés, mozgás, egészséges életmód háromszögben az egyensúlyt fenntartani. Na de mi köze ennek a hatékonysághoz, a stresszhez, na meg a kimerültséghez?

Nagyon egyszerű. Észrevettem ugyanis, hogy ha reggel elmegyek edzeni, akkor a bennem lévő összes feszütséget ki tudom adni. Ha félelem van bennem az előttem álló nappal kapcsolatban, akkor önbizalomra és magabiztosságra teszek szert.

Üzleti szempontból és hatékonyságot tekintve, a reggeli edzés az egyik legjobb teljesítményfokozó.

A reggeli sport, de alapjában bármilyen sport tevékenység endorfint szabadít fel a szervezetünkben, ami köztudottan a boldogsághormon. Tehát adott az, hogy akárhogyan is ébredtünk, ha reggel mozgunk, akkor már boldogabbak leszünk. A stressz szintünk csökken, a feszültség csökken, és talán még mosolyt is csalunk a saját arcunkra, hiszen itt jön a második legfontosabb jelentősége a reggeli sportnak. Ez az ami nagy mértékben hozzájárul az eredményeinkhez. 

Ha reggel azzal indítunk, hogy elvégzünk egy mini edzést, amit minden reggel megcsinálunk, akkor azzal a napunkat már egy eredménnyel, egy sikeresen elvégzett feladattal indítjuk. Tehát sikerélményünk lesz. Ez fokozza a teljesítményünket, és az eredményeinkre is elképesztően jó hatással van. 

Fontos megemlíteni azt is, hogy a rendszeres mozgás, és egészségesebb táplálkozás mellékhatása, hogy jabban fogunk kinézni, fittebbnek, feszesebbnek fogjuk látni magunkat, ami tovább növeli a magabiztosságunkat.

Mivel már írtam arról, hogy nálam nem egyszerű a mozgást a szokásaim közé építeni, ezért hoztam néhány alkalmazást, ami számomra nagyon sokat segített.

Az egyik a 30 Day Fitness. Ez egy fizetős alkalmazás, havi szinten 4000 Ft-ba kerül, de nem kell elmennem otthonról edzeni, a nappaliban minden feladat elvégezhető, nem kellenek hozzá kiegészítők, és folyamatosan mutatja és számolja az elvégzett feladatokat. Tele van kihívással, amit a saját kedved szerint állíthatsz be. Nekem nagyon bevállt, és leginkább azért, mert ezzel tudtam kialakítani a napi mozgás szokását. Minden nap jelzett, csipogott, hogy idő van. Irány edzeni. Ráadásul 10-20 perces edzések vannak benne, amik annyira rövidnek tűnnek, hogy simán nekiállsz megcsinálni. 

30 Day Fitness: Otthoni Edzés (fejlesztő: Bending Spoons Apps IVS)

https://apps.apple.com/hu/app/30-day-fitness-otthoni-edz%C3%A9s/id1099771240?l=hu

Ha futni vagy gyalogolni támad kedvem, akkor imádom azt látni, hogy milyen teljesítményt nyújtottam. Ehhez én a SportsTracker alkalmazást használom, amiben GPS is van, így azt is látom, merre futottam. Ez az alkalmazás ingyenes. 

Sports Tracker for All Sports (fejlesztő: Sports Tracking Technologies Ltd)

https://apps.apple.com/hu/app/sports-tracker-for-all-sports/id426684873?l=hu

A harmadik alkalmazás, ami szintén ingyenes az Instant Fitness. Ez nekem az edzőteremben szokott segítséget nyújtani, ha egy adott izomcsoportra szeretnék edzeni. Itt konkrétan izomcsoportonként, edzettségi fokhoz mérten, magadnak tudod összeállítani az edzést. 

Instant Fitness: Workout Trainer (fejlesztő: Azumio Inc.)

https://apps.apple.com/hu/app/instant-fitness-workout-trainer/id582719476?l=hu

Egyébként az interneten már rengeteg lehetőség van arra, hogy ingyen juss infóhoz, otthon végezhető edzéshez. A lényeg, hogy kezd el, és ne hagyd abba. 

2. Feküdj le időben és ébredj korán.

Tudom, hogy sokan vannak, akik éjszakai típusok, de mint ez is, simán megreformálható, ha van bennünk kitartás és türelem. Nekem szerencsém volt ezzel a kérdéssel, mert mindig azt láttam és tapasztaltam, hogy a szüleim időben fekszenek és korán kelnek, így én is ehhez alkalmazkodtam. Aki alkalmazottként dolgozik és 8:00-ra jár dolgozni, biztosan nem tud máskor kelni, csak korán. Főleg ha még gyermek is van a családban. Fontos, hogy előttük pláne olyan példát mutassunk, ami az ő életükben egy pozitív szokássá fog alakulni. Gyerekkorban a szokások kialakulása másolással kezdődik, és a gyerek tudat alatt elkezdi átvenni a környezetében tapasztaltakat. Gondoljunk csak bele. Ha anyuka nem reggelizik, de a gyereket le akarja ültetni, akkor a gyerek előbb-utóbb előjön azzal, hogy ő nem akar reggelizni és egyébként is neki miért kell, ha a felnőtteknek nem kell. A gyereknevelésben a megfelelő szokások gyakorlása az egyik legnagyobb erő!

Na de a kis kitérő után nézzük, hogyan álljunk neki a korán fekvés, korán kelés műveletnek. Először is feküdj le. Ez egy nagyon fontos lépés, bár tudom, nevetségesen hangzik. De sokszor észrevettem magamon, hogy ha nem fekszem az ágyban, hanem a gép előtt ülök, a kanapén heverek, akkor lusta vagyok ahhoz, hogy elinduljak és ezzel rengeteg időt veszítek el, úgy, hogy még fáradtabb és enerváltabb leszek. 

Állíts be magadnak egy lefekvéshez szükséges ébresztőt is! 

Ha jelez a telefonod, hogy itt az ideje megkezdeni az esti rituálét, akkor kellj fel a kanapéról és indulj el. Ezzel biztosítod, hogy időben ágyba kerülsz.

A hálószobában NE telefonozz, NE használj semmilyen elektronikus kütyüt. 

Az okostelefonok elterjedésével, egy nagyon rossz szokást vettünk fel. Ez pedig a folyamatos nyomkodás. Telefonnal fekszünk, telefonnal kelünk. Az éles, világító fényforrás, ami ezekből az elektronikus eszközökből jönnek, folyamatosan ébrentartanak bennünket. Nem érzed, hogy fáradt vagy, hiszen folyamatosan világítasz a saját szemedbe, és mindezek mellé, olyan tartalamat nézel, amik érdekes is lehet. A közösségi oldalak tipikusan ilyenek. A reggel ugyan így működik, tehát érdemes erre figyelni, hogy ha már időben ágyba kerültél, akkor válassz egy papír alapú könyvet és azt olvasd. Reggel pedig ha ébreszt az órád, akkor legyen akkora önfegyelmed, hogy NEM nézed meg az éjszaka eseményeit a Facebookon, hanem azonnal felkelsz az ágyból és elkezdesz tevékenykedni.

Amióta könyvet olvasok este, és kiiktattam a reggeli telefonozást, 8:00-ra edzéssel, olvasással, reggelivel, készülődéssel együtt, hatalmas energiát érzek magamban, így sokkal gyorsabban és nagyobb eredménnyel végzem el az aznapi teendőimet.

3. Reggel és este hallgass zenét.

Nem hinném, hogy van olyan ember, aki nem szereti a zenét. Szerintem az egyik legklasszabb dolog, hiszen minden alkalomra találsz magadnak valamit benne, ami feldob. Amikor stresszes időszakom volt, akkor ez volt az egyik mentsváram. 

Hozzászoktattam magam, hogy minden reggel és minden este, amikor a fürdőszobában vagyok folyamatosan zenét hallgatok. Kikapcsol és ellazít, vagy vidámmá tesz és lendületbe hoz. Attól függően, mire van szükségem. 

Ebben az időben egyébként is el vagy foglalva magaddal, mi lenne, ha közben még jól is éreznéd magad, és nem az előtted álló nap, még meg nem történt eseményeit vizualizálnád, és raknád magadd stresszbe olyan dolgokkal, amik nem is biztos, hogy megvalósulnak.  Használd az én technikámat.

Reggeli rituálém: figyelem a zenét, énekelek és táncolok a fürdőben. Imádom!!! Szabadítsd fel magad az elvárások és a megfelelési kénysezr alól. A fürdőben neked van a legjobb hangod, neked van a legjobb tested, te vagy a sztár. Érezd a magadban lévő erőt, hogy igenis képes vagy bármire, engedd, hogy előjöjjön az a magabiztosság, ami benned van alapból. Ebben az attitűdben indulj útnak!

Esti rituálé: kellemes, lágy zene, olyan ami nyugtat. Zuhanyzás vagy fürdés közben végig gondolom a napom jó részeit, és átgondolom, másnap hogyan tudok még jobb lenni. Ami rossz volt, azt elengedem, mert akkor már úgysem tudok vele mit tenni. Akkor veszem elő legközelebb, amikor érdemben tudok vele foglalkozni. 

Természetesen azt látnotok kell, hogy nem minden nap egyforma. Nem lehet mindig stresszmentesen élni, de ha már törekszel rá, akkor sokkal több olyan napod lesz, ami kevésbé lesz feszült. Hozd magad lendületbe. Nem kell hozzá felkészülés, bármikor elkezdheted. Csak el kell dönteni, hogy elég volt abból, hogy nem érzed jól magad.

Ha további infóra vagytok kíváncsiak, akkor kövessetek Facebookon.

https://www.facebook.com/hartaiclaudia

 

A bejegyzés trackback címe:

https://claudiahartai.blog.hu/api/trackback/id/tr7314986514

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása